מדרש תמונה

 

The subject is both at the same time, the ontological gap (the 'night of the world', the madness of radical self-withdrawal) as well as the gesture of subjectivization which, by means of a short circuit between the Universal and the Particular, heals the  wound of this gap (in Lacanese: the gesture of the Master which establishes a 'new harmony')". Slavoj  Žižek, The Ticklish Subject, 159. 

 ינשול (ינשוף? חתול?) עשוי חוטים וכפתורים.

יצור כלאיים, בובת סמרטוטים אפרוחית עם ציפורניים. קורעת קרע בקיר, במסך או בטפט.  

מי את? מי היא? מי אני?

התגלמות של אובייקט פטיט a, לאמלה (lamella), גולם של הממשי, אורגניזם חי-מת, hommelette, חביתית גברית-נשית, ממלאת

את הקרע בהוויה. 

אבל אולי גם: סובייקט באפניזיס (aphanisis), מתעמעם מאחורי המסמן, נעלם אך לא נאלם, מנוכר להוויה ולשפה גם יחד, תקוע כעצם בגרונן, שסוע

ומשסע. ניצב בין המסמנים, סובייקט "רע" וחתרני

תפור בלולאות ביד גסה ומקרטע.

מודעות פרסומת

מאת: אורית יושינסקי טרופין

אורית יושינסקי טרופין, חוקרת ספרות ותרבות באוריינטציה לאקאניאנית. ד"ר לספרות כללית והשוואתית. נשואה לדיויד ואמא לכְּליל ולצוּף ולחתולה סימון. תחומי העניין שלי הם ספרות של המאה העשרים והעשרים ואחת, פסיכואנליזה, ביקורת האידיאולוגיה, אתיקה ותיאוריות של ספרות ותרבות. כיום עוסקת ב- Holocaust Perpetrator Fiction (סיפורת שמתמקדת בנקודת המבט של פושעים נאצים). הבלוג כולל מחשבות ורעיונות, עבודות שפורסמו בפורומים שונים ובכתבי עת ו-work in progress.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s